سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربردهای آیکلود و آموزش استفاده از آیکلود

سرویس   iCloud کمپانی اپل سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد ولی خیلی از کاربران آیفون و آیپد اطلاع دقیقی از این سرویس ندارند. iCloud یک فضای اینترنتی 5 گیگابایتی است که به شما این اجازه داده می شود تا از قسمت های مختلف گوشی خود مانند عکس ها ، ایمیل ها، دفترجه تلفن و.. بر روی این فضا، بک آپ تهیه کنید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده نمایید. این فضای اینترنتی امن بوده و مختص دارندگان دستگاه های اپل است و تنها دارنده اپل ایدی با رمز عبور آن، می تواند به آن دسترسی پیدا کند. در صورتی که می خواهید از این سرویس استفاده نمایید و هنوز اپل ایدی ندارید می توانید از صفحه اصلی سایت دکتر اپل ایدی اقدام به خرید اپل ایدی امریکا نمایید.

همچنین iCloud این امکان را به شما می دهد تا شما بتوانید اطلاعات خود مانند عکس و شماره تماس ها و .. را بین دستگاه های اپل خود به اشتراک بگذارید. حتی زمانی که گوشی شما گم می شود به شما کمک می کند تا گوشی خود را ردیابی و آن را پیدا کنید. برای استفاده از امکانات iCloud ابتدا باید اپل ایدی خود را در آن وارد نمایید.

در مرحله نخست وارد تنظیمات گوشی موبایل خود شوید.

سپس بر روی icloud کلیک کنید.

اپل ایدی خود و رمز عبور آن را وارد کرده و روی Sign in کلیک نمایید.

شما می توانید تعیین کنید که چه اطلاعاتی بر روی این فضای 5 گیگابایتی برود.

در صورتی که در قسمت Setting > iCloud > Backup روشن باشد، بک آپ از اطلاعاتی که شما می خواهید بر روی iCloud تان برود به صورت اتوماتیک انجام می شود. این بک آپ اتوماتیک زمانی گرفته می شود که گوشی شما به اینترنت وای فای متصل باشد و صفحه آن قفل و به شارژر متصل باشد در صورتی که می خواهید به صورت دستی از اطلاعات خود بک آپ بگیرید پس از اطمینان از اتصال به اینترنت وای فای به قسمت Setting > iCloud > Backup رفته و بر روی Back up now کلیک نمایید این بک آپ گرفته شده هر زمان که شما بخواهید می توانید بر روی دستگاه خود بازگردانی کنید. همچنین به دلیل محدودیت حجم 5 گیابایتی iCloud ، شما هر زمان که بخواهید می توانید بک آپ خود را پاک کنید. برای حذف بک آپ به Settings > iCloud > Storage و بر روی Manage Storage کلیک کنید. سپس نام دستگاهی که بک آپ آن را می خواهید پاک کنید انتخاب کرده و بر روی Delete backup کلیک نمایید.

از دیگر ویژگی های مفید و جالب iCloud می توان به ردیابی و حفاظت از گوشی اشاره کرد. این قسمت که با نام Find my iphone شناخته می شود به شما اجازه می دهد که دستگاه اپل خود را بر روی نقشه ردیابی کنید، از راه دور بر روی دستگاه خود صدایی را اجرا کنید، از راه دور تمام اطلاعات خود را از روی گوشی پاک کنید و همچنین آن را قفل نمایید. برای فعال سازی این ویژگی به Settings > iCloud رفته و Find my iphone را روش نمایید. برای ردیابی و کارهای گفته شده، می توانید به سایت icloud بروید و با اپل ایدی خود وارد شوید.

توجه داشته باشید که تمامی آموزش های موجود در سایت دکتر اپل ایدی برای افزایش اطلاعات شما و استفاده بهتر از اپل ایدی می باشد و در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل میتوانید از قسمت ارتباط با ما استفاده کنید تا کارشناسان پاسخگوی شما کاربران عزیز باشند همچنین اگر درباره سرویس های اپل ایدی اطلاعات کافی ندارید به مطالعه مطلب اپل ایدی چیست بپردازید توجه داشته باشید که اکانت های دکتر اپل ایدی به دو صورت آماده و با مشخصات دلخواه برای کاربران موجود می باشد و سفارشات برای اپل ایدی کارتی نیز برای شما کاربران عزیز پذیرفته خواهد شد و در کوتاه ترین مدت زمان تحویل داده خواهد شد.